Changing the way of life, one day at a time…



Afvallen en op gewicht blijven. Zo doe je dat!

Regelmatig sporten
Regelmatig sporten is nog altijd de beste en meest effectieve manier om gezond en snel af te vallen. Natuurlijk in combinatie met gezond eten. Dus als je echt wilt afvallen, dan zul je tijd vrij moeten maken om regelmatig te gaan sporten.

Eet altijd een ontbijt
Zorg altijd dat je ’s morgens ontbijt.Door ’s morgens te ontbijten versnelt je metabolisme. Met een ontbijt komt je bloedsuikerspiegel na een nacht vasten weer tot evenwicht.

Eet 5 tot 6 keer per dag
Door 5 tot 6 keer per dag te eten zorg je ervoor dat je bloedsuikerspiegel op pijl blijft. Je hebt hierdoor de hele dag voldoende energie en je voelt je niet slapjes tussen de maaltijden in.

Drink veel water
Drink ongeveer 1,5 tot 2 liter per dag. Genoeg drinken zorgt ervoor dat je sneller een vol gevoel hebt en minder trek krijgt. Ook heeft water een reinigende functie, het zorgt er namelijk voor dat de afvalstoffen worden afgevoerd. De nieren hebben heel veel water nodig om goed te functioneren. Als je veel water drinkt, zal de lever meer tijd hebben om vetten om te zetten.

Langzamer eten
Leer jezelf aan om langzamer te eten. Door rustig en goed te kauwen krijgt het lichaam tijd om het voedsel te verwerken. Hierdoor krijg je minder last van een opgeblazen gevoel of darmproblemen na de maaltijd. Als je rustig eet dan eet je ook minder omdat het lichaam namelijk pas een signaal na 20 minuten geeft dat hij vol zit. Als je rustig eet dan geniet je ook meer van het eten.

Eet minder zodra de zon onder gaat
‘s avonds is je lichaam minder actief en niet zo goed in staat om de calorieën die je eet te verwerken.

Stop 3 uur voordat je naar bed gaat met eten
Je stofwisseling werkt heel langzaam op het moment dat je gaat slapen. Als je vlak daarvoor nog hebt gegeten heeft het lichaam moeite om de calorieën te verwerken.

Eet veel groene groenten
Groene groenten zitten vol met vezels die voor een goede stofwisseling zorgen. Eet bijvoorbeeld eens wat vaker sla of spinazie.

Vervang koekjes en andere snacks voor fruit
Vervang dit door bijvoorbeeld: Banaan, meloen, perziken, appels.

Gebruik in plaats van suiker eens wat honing
Dit smaakt net zo goed. Het lichaam neemt de honing namelijk niet op.

Beweeg minstens een half uur per dag, minstens vijf keer per week
Bewegen is altijd goed voor het lichaam. Kijk wat je leuk vind om te doen en probeer dit vol te houden.

Kauwgom kauwen
Door 2x 15 minuten kauwgom te kauwen tussen de lunch en het diner eet je 36 calorieën minder. In 1 week is dat al snel 250 calorieën

Drink groene thee
Groene thee zorgt voor een snellere stofwisseling. Het is dus erg goed om regelmatig groene thee te drinken.